MEDIAWIJSHEID

Over deze workshop

Op het internet wemelt het van de informatie, en die is niet altijd even objectief of accuraat. Tijdens de voorbije Amerikaanse presidentsverkiezingen hebben we bv. kunnen zien hoe misinformatie de campagne mee kleurde. Bovendien geven we via sociale media en andere internetdiensten ook steeds meer informatie over onszelf prijs waar technologiebedrijven gretig mee aan de slag gaan om ons allerhande zaken aan te prijzen. en je denken te manipuleren. Eigen keuze wordt in digitale tijden een erg gekleurd begrip.

In deze workshop leren we hoe het kaf van het koren op het internet te onderscheiden en trachten we ook te begrijpen hoe het internet ons soms bij de neus neemt of onze blik gaat kleuren. We kijken ook even hoe je zelf steeds een gezonde kritische houding kan bewaren tegenover digitale media en hoe je je niet om de (hoogtechnologische) tuin laat leiden. 

Meer details

Vereiste voorkennis: 
Geen
Praktische info: 
Max 15 deelnemers

FUTUUR is een organisatie met tot doel de digitale geletterdheid te bevorderen.  Samen kijken we naar de toekomst!

Contacteer ons

  • FUTUUR
    César Depaepestraat 9 bus 9
    1060 Brussel
    België
  • +32 488 243 834
  • info@futuur.com
Ontvang onze nieuwsbrief: